Ηλεκτρονικός Φάκελος Αναπηρίας

 

 

opeka-logo

 

 

Ανακοινώθηκε η διαδικασία έναρξης του πιλοτικού προγράμματος για τον ηλεκτρονικό φάκελο αναπηρίας, όπως περιγράφει σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση. Τα άτομα με αναπηρία θα λαμβάνουν πλέον από μία, ενιαία αρχή τα επιδόματά τους σε σταθερή ημερομηνία που θα είναι γνωστή σε όλους και με απόλυτη διαφάνεια, με ηλεκτρονικές αιτήσεις, ραντεβού μέσω υπολογιστή, διασταυρώσεις και αδιάβλητες διαδικασίες.

Η πιλοτική αυτή διαδικασία υλοποιείται μέχρι τις 30 Ιουνίου 2018 και αφορά σε άτομα με αναπηρία που υποβάλλουν πρώτη φορά αίτηση για προνοιακές παροχές σε χρήμα και διαμένουν μόνιμα στην Περιφέρεια της Αττικής.

Με την ολοκλήρωση και αξιολόγηση του πιλοτικού προγράμματος, ο ηλεκτρονικός φάκελος αναπηρίας θα εφαρμοστεί πανελλαδικά διαμορφώνοντας ενιαίο πλαίσιο απονομής προνοιακών, αναπηρικών επιδομάτων.

Όσοι ενταχθούν στο πιλοτικό, απαλλάσσονται από το παράβολο των 46 ευρώ για εξέταση από τις Υγειονομικές Επιτροπές ΚΕΠΑ.

 

Η πιλοτική διαδικασία απονομής προνοιακών παροχών σε χρήμα για άτομα με αναπηρία περιλαμβάνει:

  • Ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης μέσω πλατφόρμας στην ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΑ
  • Δημιουργία ηλεκτρονικού φακέλου αναπηρίας από τον θεράποντα γιατρό του ανάπηρου, συμπλήρωση εισηγητικού και παραπομπή του στα ΚΕΠΑ
  • αξιολόγηση και εκτίμηση της αναπηρίας από τριμελή επιτροπή γιατρών του ΚΕΠΑ.
  • Συμπλήρωση ερωτηματολογίου από ιατρό με εξειδίκευση ή εμπειρία σε εργασιακά θέματα, για τις καθημερινές δραστηριότητες του ατόμου. Το ερωτηματολόγιο δεν επηρεάζει την κρίση και την απόφαση της υγειονομικής επιτροπής ως προς την χορήγηση του επιδόματος.

 

Η διαδικασία σε 10 βήματα:

 

  1. Η αίτηση υποβάλλεται, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας στην ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΑ από προσωπικό υπολογιστή με πρόσβαση στο διαδίκτυο. Τα άτομα που δεν διαθέτουν υπολογιστή ή πρόσβαση στο διαδίκτυο μπορούν να απευθύνονται σε εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους των Κέντρων Κοινότητας των Δήμων της Αττικής ή στην Κεντρική Υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ (Πατησίων 30).
     
  2. Η διαδικασία υποβολής της αίτησης απαιτεί τα εξής στοιχεία :

α) καταχώρηση ΑΜΚΑ – ΑΦΜ

β) εμφάνιση προσυμπληρωμένων στοιχείων και συμπλήρωση στοιχείων που λείπουν όπως : προσωπικά στοιχεία, στοιχεία επικοινωνίας, στοιχεία αντιπροσώπου, κατηγορία δικαιούχου κ.α.

γ) επιλογή επιδόματος / προγράμματος (π.χ. τυφλότητας κλπ) καθώς και τυχόν πρόσθετων λόγων εξέτασης από τα ΚΕΠΑ (π.χ. απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας).

δ) Ασφαλιστικό στάτους : τυχόν σύνταξη από άλλο φορέα, νοσηλεία σε ίδρυμα ή προνοιακή μονάδα κ.α.

ε) συμπλήρωση IBAN

στ) αποθήκευση

 

  1. Μετά την αποθήκευση της αίτησης δημιουργείται στην πλατφόρμα του ΟΠΕΚΑ, ηλεκτρονικός φάκελος αναπηρίας, αποδίδεται στον αιτούντα κωδικός εισόδου στο Πληροφοριακό Σύστημα των ΚΕΠΑ και αυτός παραπέμπεται στον θεράποντα γιατρό της κύριας πάθησης.
     
  2. Ο γιατρός της κύριας πάθησης, με βάσει τα αποτελέσματα των εξετάσεων, συμπληρώνει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΟΠΕΚΑ τον φάκελο αναπηρίας με το εισηγητικό και αποστέλλει ηλεκτρονικά τον φάκελο στα ΚΕΠΑ.
     
  3. Ο αιτών ενημερώνεται με sms και email για την ημερομηνία εξέτασής του.
     
  4. Η απόφαση της Υγειονομικής Επιτροπής εμφανίζεται στο ηλεκτρονικό σύστημα των ΚΕΠΑ και ο αιτών ενημερώνεται με sms και email , ώστε να εισέλθει με τον κωδικό του και να λάβει γνώση. Μπορεί να δηλώσει αν αποδέχεται την απόφαση ή μπορεί εντός προθεσμίας 10 ημερών να προσφύγει σε δευτεροβάθμια επιτροπή.
     
  5. Στην δευτεροβάθμια επιτροπή διεκπεραιώνεται η προσφυγή με τον ίδιο τρόπο.
     
  6. Η τελεσίδικη απόφαση αποστέλλεται ηλεκτρονικά από τα ΚΕΠΑ στον ΟΠΕΚΑ. Εφόσον στον ηλεκτρονικό φάκελο αναπηρίας εμφανίζονται να πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις για την απονομή του επιδόματος, εγκρίνεται η αίτηση.
     
  7. Η καταβολή του επιδόματος γίνεται από τον ΟΠΕΚΑ μέσω του τραπεζικού λογαριασμού που δηλώθηκε από τον αιτούντα και στον οποίο εμφανίζεται ως δικαιούχος ή συνδικαιούχος.
     
  8. Η καταβολή της παροχής σε χρήμα ισχύει από την 1η του επόμενου μήνα από αυτόν κατά τον οποίο υποβλήθηκε η αίτηση, ανεξάρτητα από την ημερομηνία εξέτασής του από τα ΚΕΠΑ.

 

Η δημιουργία του ΟΠΕΚΑ ανοίγει μία νέα σελίδα στην κατοχύρωση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία και την αξιοπρεπή διαβίωσή τους.

 

Ο ΟΠΕΚΑ θα χορηγεί επιδόματα σε άτομα με αναπηρία:

 

α) επίδομα κίνησης σε παραπληγικούς, τετραπληγικούς και ακρωτηριασμένους [(ν.δ. 57/1973 (Α’ 149), ν. 162/73 (Α’ 227), άρθρο 22 του ν. 2646/1998 (Α’ 236), άρθρο 4 του ν. 2345/1995 (Α’ 213)],

β) διατροφικό επίδομα σε νεφροπαθείς, μεταμοσχευμένους πνευμόνων και μυελού των οστών καθώς και σε αλλοδαπούς και ομογενείς νεφροπαθείς, μεταμοσχευμένους καρδιάς, ήπατος. [(α.ν. 421/1937 (Α’ 2), άρθρο 22 του ν. 2646/1998],

γ) οικονομική ενίσχυση ατόμων με βαριά αναπηρία (ν.δ. 57/1973, ν. 162/73, άρθρο 22 του ν. 2646/1998),

δ) οικονομική ενίσχυση ατόμων με βαριά νοητική υστέρηση (ν.δ. 57/1973, ν. 162/73, άρθρο 22 του ν. 2646/1998),

ε) οικονομική ενίσχυση παραπληγικών – τετραπληγικών και ακρωτηριασμένων ανασφάλιστων και ασφαλισμένων του Δημοσίου [(ν. 162/73, άρθρο 3 του ν. 1284/1982, άρθρο 22 του ν. 2646/1998, κοινή απόφαση 115750/3006/10-09-1981 των Υπουργών Οικονομικών και Κοινωνικών Υπηρεσιών (Β’ 572)],

στ) ενίσχυση ατόμων με συγγενή αιμολυτική αναιμία (μεσογειακή – δρεπανοκυτταρική – μικροδρεπανοκυτταρική κ.λπ.) ή συγγενή αιμορραγική διάθεση (αιμορροφιλία κ.λπ.), Σύνδρομο Επίκτητης Ανοσοανεπάρκειας (AIDS) (ν.δ. 57/1973, ν. 162/73, άρθρο 22 του ν. 2646/1998),

ζ) οικονομική ενίσχυση κωφών και βαρήκοων ατόμων (ν.δ. 57/1973, ν. 162/73, άρθρο 22 του ν. 2646/1998),

η) οικονομική ενίσχυση ατόμων με αναπηρία όρασης [άρθρα 1 και 2 ν. 1904/195 (Α’ 212), ν.δ. 57/1973, ν.δ. 162/1973, ν.958/1979 (Α’ 191), άρθρο 22 του ν. 2646/1998, άρθρο 8 του ν. 4331/2015 (Α’ 69)],

θ) οικονομική ενίσχυση ατόμων με εγκεφαλική παράλυση (ν.δ. 57/1973, ν. 162/73, άρθρο 22 του ν. 2646/1998),

ι) εισοδηματική ενίσχυση ασθενών και αποθεραπευμένων χανσενικών και μελών των οικογενειών τους [ν.δ. 57/1973, ν. 162/73, άρθρο 7 του ν.1137/81 (Α’ 60), άρθρο 22 του ν. 2646/1998]

 

Πηγή: https://opeka.gr/

Προσθήκη νέου σχολίου

27/02/2018